Flytning fra en Weekend Hobby til karriere inden for kunst

Bygge en karriere som kunstner tager hÃ¥rdt arbejde. Fordi feltet tiltrækker sÃ¥ mange talentfulde mennesker, forblive arbejdspladser i feltet konkurrencedygtig. Hvis du major i en art program pÃ¥ universitetsniveau, fokuserer ikke pÃ¥ forretningsrejse, men i studio kunst, grafisk design eller humaniora. SÃ¥ det ’ s vidunderligt, at du lærer om, hvordan du perfekt din færdigheder i kunsten – du har brug for disse færdigheder. Og hvis du ønsker at arbejde for en anden, denne uddannelse kan være alt hvad du behøver for at lykkes. Men mange kunstnere og kreative professionelle ønsker at sælge deres arbejde uafhængigt af hjemmet. MÃ¥ske et truende tomrum i uddannelsen du modtager der i kunst klasse, og jeg tror, det handler om grundlæggende business.
Jeg ’ har hørt folk sige, at du ’ re en sell-out, hvis du er distraheret af opgaver relateret til at oprette din kunst. Det kan være sandt, men hvis du ønsker at oprette din kunst, og sætte mad pÃ¥ bordet du hurtigt vil forstÃ¥, at smukke kunst ikke sælge sig selv. At omdanne din hobby til en karriere tager indsats. At være en betalt professionel betyder skal du forstÃ¥ og anvende grundlæggende forretningsmetoder.
Mens jeg vandt ’ t kede jer med et lynkursus pÃ¥ forretningsrejse, vil jeg anbefale at du fange nogle papir og starte med at jotting ned nogle generelle ting du mÃ¥tte ønske at overveje, da de relaterer til virksomheden creative arts.
Business strategi & mÃ¥l – i denne kategori, lad ’ s fokus pÃ¥ dine overordnede mÃ¥l. NÃ¥r du ’ re notering dit mÃ¥l, være meget specifik. Don ’ t bare sige jeg ønsker at sælge min kunst, i stedet give detaljerne. Beskrive din kunst/produkt. Vil du prøve og udstille dit arbejde, eller sælge det fra din private studie? Vil du sælge det – lokalt, regionalt eller internationalt? Vil du fokusere kun pÃ¥ en medium eller vil du sprede? Kan du udstille din kunst pÃ¥ et galleri, eller er det bestilt offentlig kunst for enhver smag? Hvad er nogle hindringer, du stÃ¥r over for i producerer eller udstille dit arbejde? Lave plan arbejde for din situation og være fleksible. Du ’ ll finde som du tager handling pÃ¥ din plan, tingene kan ændre. Være Ã¥ben for at.
Salg & Marketing – der illustrationen appellere til? Beskrive din perfekte klient. Hvad læser de? Hvor gÃ¥r de i deres fritid? Hvordan kan du fÃ¥ din kunst foran dem? I det mindste skal du kunstner ’ s bio, CV og portfolio af dit arbejde. Hvilke andre materialer har du brug at støtte din grafik – et websted, reklamer? Tilføje en skabende gnist til din markedsføring materialer til at gøre det unikt og mindeværdigt.
Fremme & Public Relations – dette er en guldmine for en kunstner. Hvis du don ’ t har budget for betalt reklame, kan du frivilligt din tid, undervise klasser, give seminarer eller taler, og fremme dig selv og dit arbejde i andre, mere subtile mÃ¥der. MÃ¥let her er at fÃ¥ dit navn ud foran sÃ¥ mange mennesker som muligt. NÃ¥r de ser du, tror de kunst. Producere pressemeddelelser pÃ¥ dit arbejde, klasser, seminarer og udstille tidsplaner. Sørg for du har visitkort, udskrevet og give dem ofte.
Finance & regnskabs – mens dette er ofte en af de sværeste dele at skrive en forretningsplan, det needn ’ t være for kompliceret lige nu. Pris illustrationen for at afspejle din tid, materialer, en overhead og din fortjeneste. Bestemme din aktuelle budget. Hvad er dine økonomiske mÃ¥l? Hvor meget af din indtjening vil du geninvestere i dine materialer og forsyninger? Hvordan planlægger du at holde styr pÃ¥ de penge, du gør? Skrive ned dine grundlæggende finansielle mÃ¥l vil gøre det klart, hvad du skal gøre for at opnÃ¥ dem.
& Produktionsoperation – hvor meget af din kunst kan du med rimelighed kan producere og hvor gør du det? Kan du hyre nogen til at hjælpe med gentagne opgaver? Jeg ’ m ikke tyder pÃ¥, at du krank ud kunst pÃ¥ mÃ¥de en slik selskab producerer bubble-gum. I stedet fokusere pÃ¥ at skabe høj kvalitet kunst, ved hjælp af de bedste materialer kan du rÃ¥d til at bruge – og med alle midler sørge for, der afspejles i jeres endelige pris.
Jeg ved, at tænke på din kunst som et produkt tager alle romance væk. Men det er temmelig vigtigt at gøre, hvis du ønsker at blive en kreative professionelle. Du er din egen virksomhed, du producerer et produkt, der er fuld af din kreative gnist din fantasi og dine ideer. Markedsføring af din kunst produkt bliver bare den indsats, det tager for at lade folk se og få en forståelse af dit arbejde. Skabe resultater med dine gaver!
I denne artikel, høflighed af du kan frit genoptrykke denne artikel på din hjemmeside eller i dit nyhedsbrev, forudsat denne høflighed varsel og forfatterens navn og URL forblive intakt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *