Vellykket møde og hilse – ti strategier For at komme til en god Start

En dag i livet for hver forretningsmand består af en række møder og hilsener. Uanset om du gør den første kontakt med en kunde eller en kollega, ønsker du at få på højre fod. Det vil gøre det første møde og efterfølgende gå glat og let. At komme ud på den forkerte fod kan gøre for en vanskelig opsving. Gem din energi til senere og bruge disse enkle strategier for en vellykket start.

Stå op, når du møder nogen. Dette giver dig mulighed at engagere personen på et ens niveau – øje for øje. Ved at forblive siddende, sender du en meddelelse, som du ikke mener, at anden personen er vigtigt nok til at berettige indsatsen, det tager for at stå. Hvis du finder dig selv i en position, hvor du ikke kan stå op (f.eks. at være fanget bag en potteplante) tilbyde en undskyldning og en forklaring. Du kan sige noget lignende, “Undskyld mig for ikke at få. Jeg kan ikke synes at komme rundt i løvet.”

Smil. Dit ansigtsudtryk siger mere end dine ord.. Ser ud som om du er glad for at møde anden personen uanset hvad der er på dit sind. Sætte et smil på dit ansigt for den person, der står foran dig.

Gør øjenkontakt. Ser på mennesker du siger møder du er fokuseret og interesseret i dem. Hvis du stirre ud et andet sted, kan du synes at være på udkig efter en person mere til din smag til at komme med.

Introducer dig selv straks. Så snart du nærmer dig folk du ikke kender eller er kontaktet af dem, sige hvem du er. Ikke stå rundt, som om en anden person er ansvarlig for introduktioner.

Indeholde en erklæring om, hvem du er, når det er nødvendigt. Det er ikke altid nok til at sige, “Hej, jeg er Mary Jones.” Give flere oplysninger. “Hej, jeg er Mary Jones. Jeg arbejder for XYZ Corporation.”

Tilbyde et fast håndtryk. Udvide din hånd, som du giver din hilsen. Den person, der sætter en hånd ud først kommer på tværs som sikker og tryg. Sørg for, at denne fysiske del af deres hilsen er professionel. Det tilbyde knogle-knusning greb eller wimpy halte-wristed ryster ikke. Hvis du er forvirret over mænd og kvinder rystende hænder, ikke være. Der var engang en tid når kvinder ikke ryste hænder med mænd. Vi er forbi. Alle i business ryster hænder med alle andre.

Lær at gøre glat introduktioner. I business indføre du altid mindre vigtige personer til vigtigere personer. Måden at gøre dette er at sige navnet på den person, vigtigere først, efterfulgt af ordene “Jeg vil gerne introducere…” og derefter give den anden persons navn. Vær sikker på at tilføje noget om hver person, så de vil vide, hvorfor de er ved at blive indført og vil have nogle oplysninger med til at starte en samtale.

Ved, hvem de vigtigere person. Klienten eller business udsigten er vigtigere end din chef. Håber bare, at din chef er enig.

Være opmærksom på navne, når du møder folk. Det er alt for almindeligt at tænke om, hvad du er gonna sige næste og ikke fokusere på anden personen. Hvis du koncentrere sig og Gentag navnet, så snart du hører det, står du en bedre chance for at huske det senere.

Bruge første navne på personer, som du lige har mødt kun efter de giver dig tilladelse. Ikke alle ønsker at blive behandlet uformelt på det indledende møde. Det er bedre at fejle på siden af formalitet end at fornærme anden personen ret off the bat.

Dit mål inden for de første par minutter for at møde andre mennesker er at få dem til at føle sig godt tilpas og at sætte dem let, så de vil ønsker at gøre forretninger med dig. Når du er sikker på reglerne for disse kritiske indledende møder, har du en solid start for langsigtet profitable relationer.

(c) 2004, Lydia Ramsey. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *